ΗΡΘΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΚΡΙΒΩΝ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ; / IT'S THE END OF EXPENSIVE BEAUTY PRODUCTS?

18.10.16

Photo: Marie Claire
(scroll down for English)
Οι περισσότερες γυναίκες θυμόμαστε την πρώτη αγορά "καλού" μακιγιάζ. Έχοντας ξοδέψει με σύνεση το χαρτζιλίκι όλων αυτών των ετών σε οικονομικά προϊόντα μακιγιάζ έρχεται η στιγμή της αποθέωσης όπου αφήνεις πίσω το μικρό κορίτσι και αισθάνεσαι γυναίκα πια αφού αγοράζεις το πρώτο "καλό" προϊόν μακιγιάζ. Ένα κραγιόν Christian Dior αντί του ποσού των 30 € (για την ακρίβεια ήταν 10.000 δρχ.!). Η μοναδική μεταλλική του συσκευασία και το υπέροχο άρωμα του ήταν αρκετά για να με κάνουν να ανατριχιάσω και να πετάω από τη χαρά μου. Ήμουν διατεθειμένη να το κάνω να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο και γι' αυτό δεν το χρησιμοποιούσα συχνά (επιπλέον έκανε και τα χείλη μου να σκάνε!). Τελικά στέγνωσε και απλά το κράτησα ως ενθύμιο ώσπου στο τέλος το πέταξα. Προσωπικά, αυτό είναι το νόημα των ακριβών καλλυντικών. Καμιά φορά αξίζει να πληρώνεις κάτι παραπάνω εάν είναι να σε κάνει να αισθανθείς μοναδικά κάθε φορά που το χρησιμοποιείς ή απλά το αντικρίζεις στο νεσεσέρ σου.
Όλα αυτά τα χρόνια έχω ξοδέψει αρκετά χρήματα σε ακριβά καλλυντικά κυρίως ως ανταμοιβή στον εαυτό μου για την πρόοδο που έχω κάνει από την εποχή εκείνη και την δουλειά που έχω "ρίξει" για να φτάσω στο παρόν σημείο. Παρόλ' αυτά, τα τελευταία χρόνια και κυρίως λόγω της ενασχόλησής μου με αυτό εδώ το μικρό και ταπεινό blog έχω γίνει μεγάλη οπαδός εταιρειών όπως οι KIKO, Essence, Rimmel και Golden Rose. Τελικά ενθουσιάζομαι περισσότερα με μια καλή προσφορά απ' ότι με μια συλλεκτική παλέτα σκιών. Τελικά μήπως τα ακριβά καλλυντικά χάνουν την λάμψη τους; 
Αλήθεια, τι είναι αυτό που καθορίζει εάν ένα προϊόν είναι πολυτελές ή όχι; Για εμένα, τα πάντα είναι θέμα συστατικών, προώθησης και συσκευασίας. Εάν ένα προϊόν είναι στο ισόγειο του καταστήματος, με δικό του πάγκο και μια πρόθυμη πωλήτρια να σου εξηγήσει τα πάντα γι' αυτό, ναι τότε μπορεί να θεωρηθεί πολυτελές. Τα καταστήματα καλλυντικών έχουν την τάση να "βάζουν" τα οικονομικά προϊόντα - τα λεγόμενα ευρείας - στους κάτω ορόφους ή στο βάθος. Θεωρητικά, όσο πιο υψηλή είναι η τιμή ενός προϊόντος, τόσο καλύτερης ποιότητας πιθανότατα θα είναι αλλά αυτό δεν ισχύει πια. Η τιμή καθορίζεται βάσει άλλων παραμέτρων. Εταιρείες όπως οι MUA και Makeup Revolution έχουν αλλάξει πλήρως το σκηνικό. Τώρα πια απλά μπαίνεις σε ένα κατάστημα καλλυντικών και με 20€ έχεις αγοράσει μια νέα σειρά μακιγιάζ. 

Η τεχνολογία έχει προοδεύσει, οι τιμές έχουν πέσει αρκετά και οι ποσότητες των προϊόντων που αυτές οι εταιρείες διακινούν, διασφαλίζουν ότι μπορούν να κρατήσουν τις τιμές τους σε χαμηλά επίπεδα. Όλες αυτές οι εταιρείες κάνουν το μακιγιάζ ευχάριστο ξανά και αυτά είναι καλά νέα για όλες μας. Άλλωστε, τώρα πια όλες χαιρόμαστε να αποκαλύπτουμε ότι "χτυπήσαμε" τα απίθανα παπούτσια που φοράμε σε προσφορά ή ότι το φόρεμά μας απλά μοιάζει με εκείνο διάσημου σχεδιαστή αλλά πήραμε από το Zara. Το ίδιο ισχύει και για τα καλλυντικά μας, η εποχή που κρύβαμε τα φθηνά καλλυντικά και βγάζαμε μόνο την πούδρα Clinique από την τσάντα μας έχει περάσει, τώρα πια επιδεικνύουμε χαρούμε την Maybeline πούδρα μας.

Η καινοτομία που προσφέρουν αυτές οι εταιρείες είναι εντυπωσιακή. Μπορούν εύκολα να επιβάλλουν νέες τάσεις, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες των πελατών τους δημιουργώντας μια σειρά από νέα προϊόντα και όλα αυτά διατηρώντας τις τιμές σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Η αλήθεια είναι ότι τελικά πολύ πιο εύκολα θα αγοράσουμε αυτό το ρουζ που κοστίζει όσο ένας καφές σε σχέση με αυτό που κοστίζει όσο ένα ταξίδι στο Μιλάνο (ειδικά εάν το τελευταίο δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο να προσφέρει).
Προσωπικά ενθουσιάζομαι περισσότερο με τα νέα προϊόντα αυτών των εταιρειών. Άλλωστε στη καρδιά της οικονομικής κρίσης πρέπει να σκεφτόμαστε που και πως ξοδεύουμε τα χρήματά μας, δεδομένου μάλιστα ότι δεν υπάρχει σημαντική διαφορά σε σχέση με τα ακριβά καλλυντικά. Έτσι λοιπόν, θα χαρώ να ξοδέψω 20€ για μια ολόκληρη σειρά μακιγιάζ και όχι για άλλο ένα κραγιόν. Εταιρείες όπως οι MUA, Makeup Revolution, Kiko, Essence και Golden Rose έχουν μπει για τα καλά στην αγορά, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού και κερδίζοντας ένα μεγάλο κομμάτι των πελατών από εταιρείες που έχουμε αγαπήσει και εμπιστευτεί για τόσο καιρό. Όλες λοιπόν αυτές οι εταιρείες ακριβών καλλυντικών καλό θα είναι να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν νέα καινοτόμα προϊόντα προκειμένου να κερδίσουν τους πελάτες τους πίσω και όχι να γεμίζουν τα ράφια τους με μια ακόμη σειρά nude σκιών ή κόκκινων κραγιόν. Μπορεί να πουλάνε άλλα δεν κερδίζουν τις εντυπώσεις!


Every girl remembers her first 'proper' makeup purchase. Having spent years investing my pocket money on an array of brightly coloured and carefully selected purchases, it was a moment when I left behind being a child and finally felt like a grown-up. I was spending a whole 30€ on a Christian Dior lipstick. The delicious scent, amazing metallic shiny casing and unique design gave a chill; I was so keen to keep this precious belonging for as long as possible so I barely used it (that and due to the fact that made my lips chapped), it eventually dried out so I kept it as souvenir but at the end I threw it away. To me, that's what premium beauty is all about: It's sometimes worth overpaying for a lipstick if it makes you feel like a princess every time you use it or see it in your make up bag.
Over the years I've spend a great amount of money on expensive beauty products trying to treat myself to little moments that remind me how far I've come and how hard I've worked since that very first Dior lipstick purchase. However, in recent years I've become a big fan of much more affordable beauty brands like KIKO, Essence, Rimmel and Golden Rose. I've found myself getting more excited about a beauty bargain than a limited edition eyeshadow palette. Is high end beauty starting to lose it's sparkle?

So what determines whether a beauty product is 'high end' or not? For me it's about ingredients, but also about placement and packaging. If a product is in the ground floor of the beauty store, displayed on a counter with a sales assistant offering up advice on how to use it, then it's definitely a high end product. Beauty stores tend to keep more affordable and fast moving products on lower floor aisles. It is considered that the more a product costs the better quality it would probably has; however, this no longer applies, as it's more about finding a story to tell and setting price accordingly. There are so many factors that go into setting the final retail price. Makeup brands like MUA and Makeup Revolution have totally changed the scenery of beauty. Now you can go to a beauty store, spend 20€ and buy a whole new look and this is great news for all of us.

Technology has evolved, prices have come down and the amount of products that these brands are selling ensures that they can keep their prices as low as possible. These brands are making makeup fun and accessible again turning it into a celebration. After all, most of us happily admit that we've got those new shoes in bargain or that our occasion dress that looks like a designer one, isn't at all. Some goes with the makeup products, we no longer hide away the cheap ones and bring out the Clinique compact powder in public; we're happy to be seen with our Maybeline one.

Innovation that comes out of these brands, is quite interesting. They quickly jump on new trends, can identify their customers needs, launch new product lines and all these while maintaining low prices and keep their packaging fun. After all, I'll always have space in my make up bag for another blush or highlighter if it costs as much as a coffee and not a one way trip to Milan (especially if there's nothing new about it).

Personally I've found myself more and more excited about the new products that these brands launch. After all, in the middle of the economic crisis you have to spend your money wisely and since there is no real point of difference or an above average formula that will make me really want it, I'll buy a whole new look for 20€ and not just a lipstick. Brands like MUA, Makeup Revolution, Kiko, Essence and Golden Rose are upping their game and have already taken a huge chunk of business away from brands that we've loved and trusted for so long. All these luxury brands will have to start doing something new to excite me and win me over again. Sorry, nude palettes and red lipsticks may sell, but I want more.


You Might Also Like

0 σχόλια

myTaste.gr